Ongelmamiehet

Mikä neuvoksi kun vuosia kestänyt suhde menee poskelleen kun mies menee vieraisiin ja suhde selän takana on kestänyt vuoden. Ongelma on se ettei mies halua jäädä uuteen suhteeseen vaan haluaa takaisin. Luottaako häneen enää?

Pirjo

**************************************************

Hei Deittitohtori!

Tapasin 2,5 vuotta sitten nettipalstalta miehen, jonka piti olla vapaa puheittensa mukaan. Mies paljastui kuitenkin naimisissa olevaksi. Tosin hän selittelee, että naimisissaolo on vain muodollisuus, eikä hän asu vaimonsa kanssa.

Minua ei ole esitelty lapsille, ystäville, eikä suvulle. Hän ei ole koskaan vienyt minua omaan asuntoonsa, vaan tapaamme aina minun kodissani. Asumme 200 km:n etäisyydellä toisistamme. Tapaamme kerran viikossa, joskus harvemminkin. Mies tulee alkuillasta tai myöhemmin, jää yöksi ja aamulla lähtee aikaisin pois. Koskaan hän ei ole ollut luonani edes kokonaista viikonloppua.

Mies on hyvin mustasukkainen, vaikka suhteemme alussa paljastui, että hänellä oli toinenkin nainen. Tapasinkin tämän naisen. Nainen jätti miehen. Mies väitti minulle, ettei heillä ollut koskaan suhdetta, vaan nainen roikkui ja kiristeli hänen perässään.

Olen alkanut pelätä miestä. En pelkää väkivaltaa, mutta en oikein tiedä mitä minä pelkään. Koska hän loukkasi minua niin syvästi uskottomuudellaan, olen ollut kirjeenvaihdossa erään suomalaisen miehen kanssa joka asuu Kaliforniassa. Mies on tulossa kesällä Suomeen ja haluaa tavata minut. Pidän tästä miehestä, hän on soitellut minulle joulusta saakka joka viikko. Olemme nähneet toistemme valokuvat. Pelkään mikä kauhea soppa tästäkin tulee.

Ihmettelen, mikä minussa on vikana kun hakeudun hankaliin ihmissuhteisiin. En kuitenkaan tietoisesti. Minua loukkaa ja hävettää se ettei tämä aviossa oleva mies halua viettää kanssani enemmän aikaansa.

Mari

**************************************************

Olen keväästä asti tapaillut minua 8vuotta vanhempaa miestä. Olimme tansseissa ja hän haki minua tanssimaan ja siitä se sitten lähti. Eli ollaan siitä asti tapailtu ja todella ihanaa ja mukavaa on ollut.

Kunnes yhdessä tuumin laitoimme ruokaa ja sitten se yllättävä käänne alkoi. En osannut tehdä ruokaa hänelle. Leikkasin väärällä leikkuulaudalla salaattia ja sanoi että hänen täytyy nyt minulle opettaa vielä nämäkin perusasiat. Olimme pyöräilemässä hän sätti minua koko ajan, että näin pitää jalkoja pitää koukussa kun pyöräilen. Milloin kävelin väärin. Tuntui että en osannut yht. äkkiä tehdä mitään. Ja torui minua minun lapsistani, kun olin tehnyt ne eri miehen kanssa. Ja hän pahoittelee että hän on koko ajan hermostunut töistään. Tuntuu että kaikki mitä teen on väärin.

Olen ajatellut että onko tämä mies todella narsisti ja persoonallisuushäiriöinen vai mikä on vialla?? Olenko väärä ihminen tai väärin päin syntynyt !!

Auta Avutonta


”DeittiTohtori” vastaa: En yleensä puutu tämäntyyppisiin parisuhdeongelmiin, vaan opastan ihmisiä parisuhteen aloittamisessa.

Suhteen muodostumisen ensihetket, jopa aivan ensisekunnit luovat pohjan tulevaisuudelle ja mikäli alku ”menee putkeen”, ei edelläkuvatun kaltaisia tilanteita pääse koskaan edes syntymään. Myös siksi haluan keskittyä suhteen alun problematiikkaan, koska sillä voidaan ehkäistä suurempien ongelmien synty ja olla onnellisempia suhteissa.

Haluan kuitenkin auttaa kaikkia parisuhteidensa kanssa painivia ihmisiä ongelmissaan yleisellä tasolla. Siispä miettikääpä seuraavia kysymyksiä:

  1. Miksi haluat olla sellaisen kumppanin kanssa, joka on jo osoittanut haluavansa muitakin kuin vain sinut, jos sinä haluat yksiavioisen suhteen?
  2. Yritätkö muuttaa toisen väkisin toiveidesi mukaiseksi tai haluatko itse sietää epäasiallista käytöstä vain pitääksesi suhdetta pakonomaisesti yllä?
  3. Kumpaanko luotat enemmän, omiin havaintoihisi toisen käytöksestä ja toiminnasta – ja painotan siis havaintoihisi, ei tulkintoihisi – vaiko toisen puheisiin?
  4. Haluatko viettää vain unelmissaan elävän pikku prinsessan haave-elämää, jos rakkautesi kohteet ovat 200km:n päässä tai maapallon toisella puolella vai haluatko oikeasti läheisen suhteen?
  5. Mitä lopulta haluat elämältäsi ja ihmissuhteiltasi?
  6. Sen sijaan että voivottelet kumppaniehdokkaidesi puutteita, mitä SINÄ voit tehdä houkutellaksesi SINULLE oikeasti sopivan kumppanin kiinnostumaan itsestäsi?

Siitä kerron tarkemmin englanninkielisessä deittioppaassani Successful Human Mating Dance.

Opastan kuinka tunnistat vääristyneet ihmissuhdepelit, kuinka pääset niistä irti ja kuinka voit käyttää niitä hyväksesi löytääksesi hyvän suhteen. Opastan myös erotekniikan, jonka avulla voit päästää lempeästi irti sinulle sopimattomasta ihmisestä ja jatkaa elämääsi ilman tukahduttavia ”riippakiviä”. Tutustu myös muihin keinoihin parantaa ”flaksiasi” Human Mating Dancen avulla

Kesäterveisin,

Ystäväsi Hanski, ”DeittiTohtori”

P.S. Jos sinulla on ystävä, jota arvelet tämän aiheen kiinnostavan, niin kehoita häntäkin tutustumaan sivun http://www.matingdance.fi sisältöön.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


